Followers

Sunday, July 29, 2012

jihad

Alhamdulillah pada khamis 26/7/2012 bersamaan  6 Ramadhan 1433H kami berdiskusi dengan sv. Macam2 perkara dibincangkan ...
Perbincangan utama lebih kepada perkembangan penyelidikan dan penulisan ...
walaupun dalam keadaan berpuasa tak terasa dahaga sebab pejabat baru sv sejukkk ya amat macam dalam petiais :p ... 


"Rabbi yassir wala tu 'assir, rabbi tammim bil khoir", yang bermaksud, "Ya Tuhan, permudahkanlah urusanku, permudahkanlah jangan disulitkan"


terasa masa semakin singkat, bayang-bayang penghantaran notis tesis melebihi bayang-bayang persiapan nak raya ni ;) ... rasanya kalahkan orang bercinta ... mandi tak basah, makan tak kenyang, tidur tak lena... hihihihi...

apapun sama2 lah ye kawan2 kita harungi fasa "hidup" kita begini ... pikir positif, bukan semua orang merasai nikmat Allah ini  ... bukan semua orang dapat peluang meyambung pengajian hingga peringkat ini ... bukan semua orang... bukan semua orang... bukan semua orang ... kita sedang berjihad menuntut ilmu Allah ini ...


6 comments:

  1. Rakyat Syria berjihad dengan berperang-mati syahid. Ini pula cara kita berjihad, moga mendapat keredhaanNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah...amiinnn...

      sedih, marah, hiba, semua perasaan bercampur baur bila tengok gambar2 / video2 kekejaman terhadap saudara islam kita di sana ... huhuhu

      Delete
  2. Insyallah, Allah itu maha mengetahui setiap langkah pasti dengan keizinan NYA. Betulkan kembali niat kita semoga setiap langkah itu mendapat keredhaan NYA. Semua orang berjihad dalam berbagai bentuk, suasana dan rintangan. Jangan pandang Belakang lagi...jeng 3x

    ReplyDelete
  3. insyaallah Sz...ada jalannya nanti...Allah dah tetapkan semua itu...moga DIA beri yang terbaik dunia dan akhirat buat kita semua.....walaupun lambat,janji abis...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak lizahanum: aminnnn ... ye... tamat pengajian tu yg sebenarnya kita baru nak berada di garis permulaan kehidupan seterusnya ...

      Delete